tirsdag 15. desember 2015

Dekorasjon

I dag, den 15.12.2015 fikk vi i oppgave på skolen å lage en dekorasjon. Dekorasjonen kan være fin på både julebord, sitte og blomstre ved et vindu og stå på en benk.

Utstyr/materialer:
-Oasis
-Pigg og fix
-Standly-kniv
-Tang

-Squarosa
-Nobelis
-Buksbom
-Grankongle
-Furukongle
-Roser
-Nellik
-Rød kule

Her er noen bilder:

Det første jeg gjorde var å skjære i Oasisen slik at den ble litt mer rund i formen. Etter det starta jeg å ta Nobelisen, Buksbomen & Squarosaen og stikke de 90 grader inn i Oasisen. Det gjorde vi hele veien og når det var ferdig skulle vi pynte. Jeg valgte røde kuler til dekoren fordi jeg får en julefølelse når rødt går mot rødt og grankongler og furukongler.

Jeg ble svært fornøyd med det ferdige resultatet, og synes at dekorasjonen min ble veldig fin! :)

Sammenligninger mellom dekorasjonen og buketten:
Buketten lagde vi gangen før i dag. Den var enda vanskeligere å lage enn dekorasjonen fordi at den hadde et hardere materiale enn dekorasjonen. I dekorasjonen skulle vi tre kvister og sånn inn i oasis mens sist skulle vi tre det rundt i en spiral. Jeg følte at jeg måtte bruke enda mindre krefter på dekorasjonen enn på buketten, og det følte jeg ble en stor forskjell på oppgavene.

Det som var likt på de to arbeidene var det at vi skulle pynte med blomster og nobelis, squarosa & buksbom. Ellers synes jeg at de to arbeidene ble håndtert på forskjellige måter. De hadde også forskjellige teknikker som måtte bli gjennomført slik at resultatet skulle bli riktig.

Ellers ble jeg fornøyd med begge arbeidene jeg har gjort, og kan sette en god hånd på hjertet ved å si at jeg gjorde mitt beste.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar