mandag 21. september 2015

Boks

På skolen nå holder vi på å lage boks. Denne boksen som vi lager skal vi kunne bruke til forskjellige materialer, innen linja Design og Håndverk.

I min boks har jeg tenkt ut design og form, til hvordan jeg ønsker at den skal se ut.

Etter jeg tegnet ferdig skisser til boks-ideen min, begynte jeg å klippe bunn, sidevegg, forvegg, rom og bakvegg, dette ble til rollemodellen, som ble lagd i papir.

På bildene kan dere se hvordan jeg startet, og hvordan jeg teipet del etter del sammen.



Når jeg ble ferdig med å teipe sammen denne rollemodellen, så fant jeg frem en eske lagd av papp, og brettet den helt ut, slik at den lå helt rett ut. Jeg målte sidene til figuren og tegnet opp slik den skulle bli, og fant frem en standlykniv som jeg skjærte ut, etter formen på pappen.

Når jeg hadde skjært ut alle delene, så teipet jeg bitene sammen, en etter en, og gjorde det enda nøyere, enn på rollemodellen.

Etter det limte jeg avispapir rundt hele esken, og inni.



(på bildet hadde jeg nettopp begynt med å teipe esken)

Nå gjelder kun det å grunnlegge og dekorere esken. Jeg håper det blir et fint resultat, og gleder meg masse til å se det helt ferdige produktet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar