torsdag 22. oktober 2015

Halloween-lykt

På skolen har vi fått i oppgave å lage en lykt til Halloween. Oppgaven gikk ut på at vi skal lage lykter til en utstilling i E-bygget, her på skolen. Alle er velkomne til å se de kreative lyktene våre. Vi skal gjøre om gangen i E-bygget, slik at rommet blir skummelt.

Jeg tok utgangspunktet i skissene mine. Under på bildet kan dere se tankegangen min i forhold til lykten, som vi skulle lage.
 

Jeg endte opp med å velge skisse nr. 4 fordi det var en sylinder aktig form, og den var ganske lett å binde sammen. Vi brukte hønsenetting for så å binde det til formen vi valgte. 

Etter det kunne vi velge selv hvordan type redskaper vi ønsket å pynte lykten vår med. Enten om det var naturmaterialer (som jeg valgte) eller om det var stoff osv. Et stoff vi kunne bruke var ubleikalerret. 

Jeg valgte å bruke naturmaterialer fordi ideen min var å lage et slags tre. Jeg gikk ut i skolegården og hentet kvister for så å tre dem inn i hønsenettingen. Looken på lykten min skulle være dristig, og det ble den. 

   
På bildet kan dere se den ferdige lykten min. Lykten jeg valgte kan ikke ha ekte stearinlys, hvis man skal tenke på sikkerhet. Denne lykten er fin til Halloween, og i den lykten kan man velge om man vil bruke fake-lys eller lys som skrur seg på pga. sollyset, som treffer det spesielle lyset.

Oppgaven var morsom å jobbe med, og det finnes utallige med muligheter om man ønsker å lage lykt til Halloween, eller bare en typisk høstlykt. Det eneste dere trenger er naturmaterialer eller stoff dere har hjemme, pluss hønsenetting.  





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar